Tradiciškai metų pabaigoje apžvelgiu, kas maisto rinkoje buvo aktualu ir kokios tendencijos mūsų laukia.
BET KOKS VISGI BUVO TAS
SKONIS 2020?
Tai šio straipsnio negalėčiau pradėti niekaip kitaip, kaip tik įteikdama pagrindinę nominaciją visą pasaulį vienijančiam 2020-ųjų skoniui. Jo nieks neprognozavo. Ir tai…
Dezinfekcinio skysčio skonis!
Turbūt nėra nei vieno patiekalo, kurį tokia masė žmonių būtų paskanavusi per tokį trumpą laiką.
Aš esu absoliuti valgytoja rankomis, ir nu niekaip nepasimokau.
Tai mažas džiugesys, jog dezinfekcinio skysčio skonis man taps 2020 metų skoniu, bet matyt kiekvieni metai turi būti kažkuom išsiskirtinai .. keistoki? :))
Dažniausiai vykstame į įvairias parodas, iš jų gana paprasta susidelioti, kas buvo itin madinga pasaulyje ir kas dar mūsų laukia ateityje. Visgi šie metai ypatingi, tad tenka pasikliauti online pasiekiama informacija ir savo galva. Innova market jau 25 metai analizuoja gastronomijos industriją ir kasmet pateikia 10 potencialių trendų kitiems metams. Štai kas jų buvo prognozuota 2020-iems:
Daugiau pasiskaitinėti apie 2020-uosius gali čia.
Nepaslaptis, kad Lietuva ir pasaulis skiriasi, visgi šiemet visi plūduriavome vienoje valtyje.
Tai iš mano kranto top 5 įžvalgos apie 2020 m tokios (tuo pačiu, esu 99% tikra, kad viskas peršoks ir į 2021):
1. Elektroninė prekyba maistu:
misija įmanoma
Biržų duonoje ne vienerius metus „užmesdavau” e-shopo idėją, bet ji būdavo vetuojama: mes gaminame trumpo galiojimo prekes, vartotojai dar nėra taip pratę pirkti online, investicijos ir pan.. Visgi šiemet atsirado labai palanki terpė vėl prastumti šią idėją. Tiesa, pasileisti niekur neskubėjome – norėjau, kad viskas veiktų tvarkingai ir nekiltų kokių nesklandumų, tad startavome tik pirmojo karantino pabaigoje. Ir pradėjus darbus aiškiai sau įvardinau, jog NAMO platforma nėra tik karantininiem užsakymam – mūsų klientai, tai mūsų gaminamos „nišinės” produkcijos pirkėjai, kurie neturi galimybės įsigyti jos fiziškai pvz. Be Gliuteno ar Keto gaminių savo mieste.
2. LANKSTUMAS 3000
Nors jau kuris laikas kalbama apie produktų suindividualizavimą (arba sunišinimą), pandemija, tikiu, buvo kaip reikiant spyris į užpakalį gamintojam dar labiau pasistengti.
Pirma – tai puiki galimybė atsiriekti naują rinkos dalį, antrą – kuo taikliau pataikysi į tam tikrą segmentą, tuo mažiau turėsi konkurenkcijos, tuo lojalesnė ji bus. O tai reiškia – pastovios pajamos. Kaip sakant – bandysi patikti visiems, nepatiksi niekam.
Biržų duonoje, tai mūsų strategijos dalimis. Taip rinkoje atsirado mūsų Be Gliuteno linija, todėl šiemet tiek energijos skyrėme KETO mitybos linijai. Aš puikiai suprantu, jog prie naujovių reikia laiko priprasti, reikia įdėti žymiai daugiau energijos komunikacijai, edukuoti vartotojus, tad prireiks nekukliai kantrybės. Bet ji atsiperka. Su kaupu.
Kitas dalykas, tau nebūtina vaikytis paskutinės mados, tai rizikinga, imlu laiku ir gali būti labai laikina. Saugusis variantas: siaurinkis auditoriją t.y. vartotoją graduok ne pagal amžiaus grupę, pajamas, lytį, o susipažink su juo giliau. Tarkim vyrai 5 kartus per savaitę sportuojantys, ieškantys greitai suvalgomo, patogiai supakuoto, neteplaus užkandžio, kurį galėtų valgyti kamštyje tarp darbo ir sporto klubo. Turint gana tikslų paveikslą, puikiai matosi ir produkto pagrindinės savybės, ir vertybės, kurias turi komunikuoti, reklamos ir pardavimų kanalai.
Fun fact: apie Keto, pasirodo, minėjau dar 2017 šiame maisto tendencijų straipsnyje, tad ne taip ta Lietuva iš tiesų atsilieka :)))
3. Tvarumas
Labiau pažengusiame pasaulyje tvarumas nebe tendencija, o gyvenimo būdas. Rūšiavimas, maisto švaistymas, oro tarša, plastikas – visi šie dalykai nuoalt eskaluojami ir mūsų aplinkoje, tačiau tai tik dalis. Tvarumas – tai pirmiausia yra vertybė, kuri turi lydėti kiekvieną įmonės, tuo pačiu ir žmogaus žingsnį bei priimamą sprendimą. Nepakanka vien pasikeisti plastikinius maišiukus į popierinius (dar klausimas, kas iš tiesų aplinkai draugiškiau) ir šūkauti koks aš tvarus. Nors taip, pripažinsiu, tai labai šauni marketinginė priemonė. Viena iš.
Tvarumas apima tiek ekologinę, tiek ekonominę, tiek socialinę, tiek kultūrinę puses. Labai svarbu suvokti irtai, kad mes turime žiūrėti ne tik čia ir dabar, bet galvoti keliasdešimt metų į priekį. Jeigu ne kelis šimtmečius. Aišku, turiu pripažinti, jog Lietuvoje per pastaruosius metus ekologinė pusė sulaukė nemažai dėmesio, tad tikiu, jog atienančius keletą metų šis „trendas” tik augs.
4. Noriu pas mamą
Šis trendas vis makaluojasi pirmyn atgal jau keli metai. Visokiausiom formom ir pavadinimais „comfort food”, „nostalgia”, „home made”.. Bet faktas toks: mamos maisto pasiilgome. Tradicijų pasiilgome. Old school’o pasiilgome.
Ačiū karantinui tai vis dažniau bandome gamintis namuose patys.
Kas išties didi dovana: ar įsivaizduoji kaip dainuos mamos širdis jeigu jai paskambinsi ir paprašyti su tavimi drauge per telefoną pagaminti tavo mėgstamiausią vaikystės patiekalą?? Kaip ji didžiuosis? Kaip didžiuosies tu??
Čiupki greičiau tą telefoną!
Jeigu jau ankstesniuose punktuose kalbėjau daugiau iš „gamintojo” perspektyvos, tai ir čia derėtu kažką gana akivaizdaus brūkštelėti. SENA GERA KLASIKA! Grybukai, šimtalapiai, žagarėliai, barščiai, spirgučiai, čeburėkai ir tt.
Nenori nukaimėt? Sukurk nostalgiją sujungdamas modernumą ir klasiką: barščių skonio ledai, grybukai be pridėtinio cukraus, stilingi marškinėliai su žagarėlių vizualu.. DŽIAZUOKI!
5. SVEIKATA
Turėjau vidinių diskusijų, kas svarbiau, ar „švari, draugiška sudėtis”, ar „imunitetas”. O tada supratau, kad tai labai puikiai nugula po Sveikata. Kaip niekad anksčiau mes esame linkę rūpintis savo sveikata ir pagaliau ateina suvokimas, kad tai, ką dedi į burną, yra neatsijama sveikatos dalis. Maisto funkcija nebėra vien patenkinti bazinius žmogaus poreikius pasisotinti.
Tai tik valio ir tik pirmyn su tokiu trendu!
O štai kokį 10-uką kitiem metam
išskyrė Innova market
Detalesnė 2021 apžvalga gyvena čia.
Tiesa, ten išsamiau pateiktos tik 5 tendencijos, kadangi dalyvavau jų webinare, tai dalinuos visais screenais. Manęs čia tikrai nereikai, kad galėtumei pasianalizuoti savarankiškai :)
O pabaigai: tai ko mus išmokė 2020?
PROGNOZUOK NEPROGNOZAVĘS..
2019 metų apžvalgą galima pasiskaitinėti čia.